Kakav uticaj na naše telo vrše melatonin i hormon rasta?

Završavanjem radnog dana i odlaskom na spavanje pružamo svom telu priliku da se odmori. Koliko će kvalitetan odmor i oporavak biti zavisi od nas samih, tj. koliko ispoštujemo cirkadijalni ritam. Hormoni koji se luče tokom spavanja su melatonin i hormon rasta.

Melatonin

Melatonin – njegovo lučenje se vrši u hipofizi (mnogi smatraju da je to naše treće oko), on je hormon odmora, spavanja i sna. Njegova  koncentracija je najveća između 22h i 4h. Vrši čišćenja tela od svog “smeća“- slobodnih radikala koji se nakupe tokom dana i tako čuva naše zdravlje.

Loše navike ili nametnute stvari poput spavanja nakon 22h, spavanja uz televizor ili druge digitalne uređaje, konzumiranje kafe, alkohola i cigareta, ometaju njegovo lučenje-oslobađanje.

Zato Vam savetujemo da ranije legnete, plavu neprirodnu svetlost zamenite svećom, televizor knjigom i spavajte u potpunom mraku. Može se uneti putem hrane sat, dva pre spavanja kroz ovsene pahuljice, orahe, ima ga i u trešnjama, višnjama i đumbiru.

Hormon rasta

Hormon rasta takođe ima svoju ulogu tokom noći.

Njegovo lučenje se vrši u epifizi. On je najviši u mlađem dobu, a kako starimo njegovo lučenje se smanjuje. Još jedan hormon koji će Vas naterati da ranije idete da spavate. Oporaviće Vaše telo tokom noći, poboljšati raspoloženje i izgled. Povećaće motivaciju i hrabrost za realizaciju ideja.

Sada imamo više vremena za sebe i možemo malo oslušnuti i ispoštovati svoj organizam. Kada shvatimo i osetimo benefite toga nastavićete sa time i nakon ovog vanrednog stanja.

Postavite pitanje ili komentar