Pravilno disanje i kako disati u toku treninga

Disanje je proces koji se odvija kroz proces kontrakcije i relaksaciju mišića, pri čemu dolazi do kretanja gasova iz spoljašnje sredine u pluća i obratno.

Disanje može biti spoljašnje, u kome vazduh koji sadrži kiseonik procesom disanja ulazi u krvotok, a u isto vreme ugljen-dioksid difuzijom iz venske krvi kroz proces izdaha napušta pluća. Unutrašnje disanje se odvija na nivou ćelija gde se iz krvi koristi kiseonik a u nju vraća ugljen-dioksid.

Ovaj proces je poznat i kao metabolički proces proizvodnje energije neophodne za život.

Za pravilno vežbanje bitno je pravilno disanje koje omogućava duže vežbanje bez puno napora.

Pravilno disanje u toku vežbanja

U toku vežbanja važno je disati kroz nos (mada bi tako trebalo i inače). Bitno je disati duboko i u tom procesu koristiti dijafragmu kao jedan od glavnih mišićaramenima, a što manje koristiti mišiće vrata, grudi i ramena pri udahu.

Pravilno disanje pri vežbanju podrazumeva da pre svakog napora ide udah, a u završnici vežbe izdah. Bitno je disati ravnomerno, smireno ,dubokim udisajem i izdisajem.

Usled različitih faktora(najviše stresa), većina ljudi ima nepravilno disanje. Ono podrazumeva hiperventilaciju (prebrzo i plitko disanje), disanje na usta, disanje „grudima“…

Sve navedeno za posledicu može imati bol u grudima, vrtoglavicu ,kratak dah, nadimanje trbuha, utrnulost,lupanje srca, bolove u leđima i karlici itd.

Učenjem pravilnog trbušnog disanja pravimo intraabdominalni pritisak koji nam obezbeđuje poboljšanje stabilnosti trupa,relaksaciju određenih mišića, smanjenje stresa i tenzije, povećanje enrgije i izdržljivosti.

Neophodno je obratiti više pažnje na pravilno disanje u svakodnevnom životu, a posebno u vežbanju kako bi bili zdravi.

U narednom periodu više informacija o intraabdominalnom pritisku…

Postavite pitanje ili komentar